Benvinguts al bloc del CEIP GALCERAN DE PINÓS

Aquest és el bloc del projecte "Coneix l'Entorn del meu poble" que fem conjuntament amb els del CdA de l'Alt Berguedà

divendres, 12 de març del 2010

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI

Vam sortir a les 9:30 h del mati des del pàrking de darrere de l’escola, vam passar pel costat de l’església St. Esteve de Bagà. Molt a prop de l’església hi ha la font del Calic.
A continuació vam trobar la Baganense, antiga central hidroelèctrica ; una mica després vam travessar el pont de la Vila i el parc de la Vila. Desprès vam començar la Via del Nicolau, vam passar per uns quants ponts de fusta i vam trobar una taula d’orientació.
Vam passar pel costat d’un antic vagó del tren Nicolau ple de fusta i tot seguit vam amagar el “Geocaching”, ens va costar trobar un amagatall adequat. Un cop amagat, vam travessar el pont penjant (també anomenat la passarel•la del Nicolau), que en cas de mal temps no s’hi pot passar. Llavors, vam arribar a la zona de picnic de Sant Joan de l’Avellanet, on vam esmorzar. Des d’allà es veia la font, l’Ecomuseu i l’ermita. Pujarem fins a l’Ecomuseu i l’ermita romànica, pel camí vam veure els campaments i una bassa de recollida d’aigua per incendis. Un cop arribat a l’ ermita de Sant Joan de l’Avellanet hi vam entrar. Continuant per la carretera de Gisclareny vam veure el túnel de Sant Joan .
Caminant per la carretera de Gisclareny, enmig un bosc de pi roig, veiem la muntanya de Tancalaporta nevada. Vam passar per una esplanada, i vam veure la torre de Faia que ens quedava situada més avall a la dreta. També es veia el turó de St. Martí del Puig on hi ha l’ermita i la casa del Puig. A continuació vam travessar un torrent i ens van donar la informació per trobar el “geocaching”.

Vam arribar fins la casa del Puig, actualment una casa abandonada. Un tros més amunt vam trobar i visitar l’ermita romànica del Puig. A continuació vàrem agafar el camí del Forat fins trobar la font del Violí, que actualment no és pot veure. Després vam seguir el camí fins passar per davant del Molí del Forat, que està justament al costat del riu Llobregat i també vam veure un tros del torrent dit: “ El torrent dels empedrats “.
Seguidament vàrem anar a dinar a la font Nostra, davant d’una casa de colònies anomenada: “ Cal Cerdanyola “. Finalment vam acabar de dinar i ens van deixar una estona lliure per jugar, al cap d’una estona vam seguir per la carretera fins a arribar a un canal que la travessava.
Al pont de St.Joan vam continuar per la carretera que ve de Gisclareny, més endavant vam trobar el càmping Bastareny a l’esquerra, i a sota la central hidroelèctrica (Hidrodata) i desprès vam passar el pont de Riugorèixer, i a mà dreta hi ha un centre d’hípica. Quan vam arribar a Bagà, el primer que vam veure va ser el safareig, llavors vam anar pel carrer del Fang , per la plaça sant Roc, a la plaça Galceran de Pinós i finalment, pels carrers del nucli antic, van retornar l’escola.